Până în 2016, în procesul de privatizare a 43 de mass-media care transmiteau programe în limbile minorităților naționale, ale căror fondatori sunt administrațiile locale de auto-guvernare, aproape o treime (14 mass-media) au fost desființate. Restul de 29 care au supraviețuit după privatizare, funcționează și în prezent. Site-ul „Komšijske novosti“ (www.komsijskenovosti.rs) a investigat schimbările în aceste mass-media după privatizare. Obiectul investigației l-au constituit șase societăți de radiodifuziune– Novi radio Petrovec din Bački Petrovac, Radio regije, Bačka Topola, Radio Bela Crkva, Radio Bačka din Bač, Radio Medveđa și Radio Subotica, trei centre de informare -Q media din Kula, IC Odžaci și rețeaua TV din Sandžak  din Tutin, cinci televiziuni - TV Pirot, KCN TV Jagodina, TV Vranje, TV Novi Sad și TV Niš, două ziare săptămânale–Nedeljne novine, Bačka Palanka, Reč naroda, Požarevac și 13 societăți mass-media- RTV OK Kovačica, RTV Stara Pazova, RTV Novi Pazar, RTV Bujanovac,  RTV Preševo,  RTV Trstenik, Kopernikus RTV Raška, Kopernikus RTV Šid, RTV Caribrod, RTV Kruševac, RTV Pančevo, RTV Inđija și RTV Bor.

În aproape jumătate din mass-media investigate, mai exact 15, programele în limbile minoritare sunt prezente în același volum și după privatizare. În cinci (Radio Bačka, RTV Trstenik, RT Preševo, Kopernikus RTV Šid, TV Pirot) volumele programelor au fost reduse. Contrar acestei situații, în ziarul săptămânal Reč naroda, Televiziunea Novi Sad și KCN Raška a crescut volumul programelor în limbile minorităților. În trei mass-media programele în limbile minoritare au fost desființate. RTV Bor și Centrul de informare Odžaci au fost privatizate prin transferul de acțiuni gratuite către angajați, deci nu au fost obligați să mențină programele în limbile minoritare, iar la TV Niš acest tip de programe a fost susținut de proiectele Ministerului Culturii, ca atare odată cu finalizarea co-proiectelor au fost desființate și programele. 
La Radio Subotica, schema programului a fost complet modificată, iar programele în diferite limbi se succedă în timpul programului.

În mass-media investigate, programul este difuzat în 12 limbi. Un pic mai mult de jumătate, 15 mass-media, emit un program într-o limbă minoritară, trei emit programe în două limbi, câte trei mass-media emit programe în trei și patru limbi. Volumul programului difuzat este destul de neuniform - de la programele de o oră pe lună, până la mass-media care emit programe în limbile minorităților pe parcursul întregii zile. 
Din cele 29 de mass-media monitorizate, 20 sunt în proprietate privată, iar în șase proprietarii sunt angajații cărora li s-au acordat acțiuni gratuite. Cercetările au demonstrat că, în pofida faptului că privatizarea trebuia să fie finalizată de mult, la Radio Preševo și RTV OK din Kovačica acțiunile nu au fost transferate angajaților. De asemenea, în ziarele săpămânale Nedeljne novine de la Bačka Palanka,  privatizarea a fost anulată și având în vedere că niciunul dintre angajați nu avea dreptul la acțiuni gratuite, mass-media este sub auspiciile Ministerului Economiei, cu reprezentantul capitalului de stat.

Pe parcursul privatizării s-a ajuns la concentrare de capital. Trei proprietari dețin nouă mass-media din cele investigate – Radoica Milosavljević patru (RTV Caribrod,  RT Kruševac, TV Pirot și RTV Pančevo), Kopernikus Cable  Network trei (TV Jagodina, TV Raška și RTV Šid), iar Zoran Veličković este proprietarul majoritar a două mass-media (RTV Vranje și RTV Bujanovac).

În situația materială dificilă în care se află mass-media locale, cofinanțarea programată a conținutului media pentru majoritatea mass-media este o sursă importantă de venituri. Toate mass-media investigate au primit fonduri pentru proiecte, atât prin concursurile Secretariatului Provincial pentru Cultură și Informare Publică și Relații cu Comunitățile Religioase și Ministerului Culturii și Informării pentru conținut media în limbile minorităților, cât și prin concursurile municipale de cofinanțare a conținutului mass-media. Valoarea acestor fonduri a fost destul de variabilă. O parte din mass-media în unii din anii observați nu au primit fonduri pentru cofinanțarea proiectelor (rețeaua Sandžak TV în 2017, RTV Preševo în 2016 și 2018 și Radio Subotica în 2016), în timp ce RTV Pančevo, spre exemplu, în 2016 a primit 27.925.000 dinari pentru proiecte mass-media. Datele colectate indică faptul că numărul angajaților din mass-media observate este în general același după privatizare. Plecarea în masă a angajaților a avut loc înainte de privatizare, când un număr mare de angajați din mass-media și-au dat demisia beneficiind de compensații. După privatizare, au fost înregistrate cazuri de pensionare sau de noi angajări, dar doar unul sau doi angajați.

Întreaga situație observată poate fi estimată ca stagnare–și volumul programelor și numărul de angajați sunt similare după privatizare. Și mass-media care dețin site-uri, rareori publică conținuturi în limbile minorităților, în unele pot fi identificate emisiuni pe canalele Jutub, iar rețelele sociale nu sunt suficient utilizate pentru a promova conținutul în limbile minorităților. Având în vedere faptul că în general este vorba despre mass-media din zona de frontieră, exemple de cooperare transfrontalieră în domeniul mass-media sunt foarte rare, ceea ce ar contribui la diversitatea acestor programe. Și cooperarea cu Consiliile Naționale ale Minorităților Naționale este, de asemenea, diferită de la caz la caz - de la o cooperare bună la lipsa contactelor. Exemplele de cooperare cu organizațiile neguvernamentale care se ocupă de problemele minorităților sunt rare.

Cu toate acestea, principala problemă a acestor mass-media ca și a majorității mass-media locale din Serbia, este situația financiară precară, care conduce la părăsirea mass-media de către personalul calificat, lipsa de noi locuri de muncă și lipsa investițiilor în echipamentele tehnice.
